Klagemuligheder
Du kan klage, hvis andre beboere ikke overholder husordenen, eller hvis du er uenig i dit forbrugsregnskab eller dit flytteregnskab. Du skal klage skriftligt.
Klageskema: https://www.bo-vest.dk/media/4531/klageskema.pdf
Hvordan klager jeg?
Hvis du ønsker at klage, skal du indsende eller aflevere en skriftlig klage – stavefejl og dårlig håndskrift er uden betydning. Anonyme klager behandles ikke. Brug klageskemaet.
En klage skal indeholde:
- Adresse og navn på den lejer eller det firma, du klager over
- Hvad klages der over? Det kan for eksempel være: støj, trusler, hærværk, chikane, fyrværkeri, hund, forbrugsudgifter eller husleje
- Tidspunkt for hændelsen
- Dit navn, adresse og telefonnummer
Den underskrevne klage skal afleveres eller sendes til:
- BO-VEST, Stationsparken 37, 2600 Glostrup
- Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
- Ejendomskontoret i din afdeling
Fællesklager står stærkere
Det kan ofte være svært at vurdere, hvem der har ret i en konflikt. Derfor er det en fordel, hvis I er flere, der klager sammen – lav derfor en fællesklage, hvor både du og dine naboer skriver under.
Beboerklagenævnet
Hvis du er utilfreds med svaret fra BO-VEST, kan du klage til det lokale Beboerklagenævn. Din kommune har sit eget Beboerklagenævn. Beboere i Albertslund Kommune skal dog klage til Beboerklagenævnet i Glostrup Kommune, da disse to kommuner har indgået et samarbejde.
Læs mere om Beboerklagenævnet på https://bl.dk/love-regler-og-satser/beboerklagenaevn