Klagemuligheder

Du kan klage, hvis andre beboere ikke overholder husordenen, eller hvis du er uenig i dit forbrugsregnskab eller dit flytteregnskab. Du skal klage skriftligt.

Klageskema: https://www.bo-vest.dk/media/4531/klageskema.pdf

Hvordan klager jeg?

Hvis du ønsker at klage, skal du indsende eller aflevere en skriftlig klage – stavefejl og dårlig håndskrift er uden betydning. Anonyme klager behandles ikke. Brug klageskemaet.

En klage skal indeholde:

  • Adresse og navn på den lejer eller det firma, du klager over
  • Hvad klages der over? Det kan for eksempel være: støj, trusler, hærværk, chikane, fyrværkeri, hund, forbrugsudgifter eller husleje
  • Tidspunkt for hændelsen
  • Dit navn, adresse og telefonnummer

Den underskrevne klage skal afleveres eller sendes til:

  • BO-VEST, Stationsparken 37, 2600 Glostrup
  • Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • Ejendomskontoret i din afdeling

Fællesklager står stærkere

Det kan ofte være svært at vurdere, hvem der har ret i en konflikt. Derfor er det en fordel, hvis I er flere, der klager sammen – lav derfor en fællesklage, hvor både du og dine naboer skriver under. 

Beboerklagenævnet

Hvis du er utilfreds med svaret fra BO-VEST, kan du klage til det lokale Beboerklagenævn. Din kommune har sit eget Beboerklagenævn. Beboere i Albertslund Kommune skal dog klage til Beboerklagenævnet i Glostrup Kommune, da disse to kommuner har indgået et samarbejde.

Læs mere om Beboerklagenævnet på https://bl.dk/love-regler-og-satser/beboerklagenaevn

Kort nyt

Genåbning af Ejendomskontoret mandag den 20. september

Du kan finde info her

 

Askerød Tidende september, det findes også i papirformat i Café Ask (begrænset antal)

Du kan finde info her

 

Trykluft til cyklen ved den blå hal mellem kl. 7.00 og 18.00

Du kan finde info her

 

August info fra Afdelingsbestyrelsen og Ejendomskontoret

Du kan finde info her

 

Måger og råger i Askerød

Du kan finde info her

 

Genbrug i Containergården

Du kan finde info her

  

Info om stilladsrute

Ugen, der står på plantegningen, er den uge stilladsarbejderne sætter stillads op, derefter kan der forventes 2-3 uger med håndværkere, tømrer, maler mm. Der vil komme en varsling i opgangen om stilladsets nedtagning, så beboerne ved, hvornår de kan forvente håndværkere udenfor vinduerne igen.

Du kan finde plantegningen her

 

Motionen er stadig lukket. (17-09-2021)

Mvh Aktivbestyrelsen

 

IT hjælp i Askerød

Har du brug for hjælp til Internet, opsætning af dine TV-kanaler o.l. har du nu mulighed for at kontakte Askerøds frivillige IT-hjælp.

Du kan finde info her

  

Orientering om tagrenoveringen og tidsplan

Du kan finde info her

 

Coronavirus/covid-19 - på 12 sprog (in 12 language)

Du kan finde info her / You can find info here 

www.sst.dk/da/corona/Yderligere-information/Information-paa-andre-sprog

  

Brug af gasgrill og gasflasker

Brug af grill må kun ske i overensstemmelse med den lokale brandvedtægt og sikkerhedsstyrelsens anvisninger og med hensyntagen til naboerne. Der må benyttes gasgrill og kulgrill, men kun med bio briketter og lugtfri optændingsbriketter. Optændingsvæske er IKKE tilladt. Hver husstand må max. have en 11kg gasflaske stående på terrassen. (fra Askerød husorden) Man må IKKE opbevare gasflasker indendørs eller i depotrum.

   

Sorteringsguide | Klarforsyning

Du kan finde info her

 

ASKERØD ER DIT HJEM, SÅ HJÆLP MED AT HOLDE DIT OMRÅDE PÆNT

Du kan finde info her

 

Udvendig råderet, storskrald, snerydning/glatførebekæmpelse og ny affaldssortering

Du kan finde råderet her

Du kan finde storskrald her

Du kan finde snerydning/glatførebekæmpelse her

Du kan finde ny affaldssortering her

 

Orientering om tagrenoveringen

Du kan finde info her

  

Coronavirus/covid-19 - HOTLINE på forskellige sprog

Du kan finde info her